donderdag 31 januari 2013

Gedichtendag

Vandaag zag ik in mijn pauze dat het nationale gedichtendag is. Daarom in plaats van een blog vandaag vier (oude) gedichten van Itzs Jeroeg (mijn pseudoniem voor Yara geboren werd)

Uit de bundel 'Mensen om me heen'

Glamour

Stralen schitteren glinsteren
In vol ornaat
Op weg naar het bal

De mooiste pumps
Een trendy jurk
Het lijf al in verval

Uit de bundel 'Life is bitter Life is Sweet'

++++++++++++++++++++++++++++++++++

Vreugde

Tintelend bloed
Energie giert door me heen
Een lied welt op
Ik huil niet meer

Mijn hoofd voelt licht
Mijn hart lijkt te barsten
De wereld lacht
Mijn voeten dansen

En iedereen lijkt aardig
Zelfs ik

+++++++++++++++++++++

Geluk

Lieve opmerking
Triest gevoel
Hand vol vertrouwen
Dag zonder doel

Zonnestraal op je huid
Heldere lucht
Bloem die openbloeit
Boom die zucht

Eerste lach
Kus die slaagt
Arm om mijn schouder
Vriend die plaagt

++++++++++++++++++++++++++++++

Geschenk

Elke dag
Elke lach
Elke traan
Elke kriebel
Elke giebel

Verpak ik met
Aandacht en liefde
Strik ik dicht met
Warmte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten