zaterdag 12 januari 2013

(On)verwachte inspiratie

02.15 met de ogen dicht strompel ik naar de wc. Helaas moet ik plassen en ik probeer de koude vloer en de koude overloop te negeren. Als ik even later weer heerlijk warm in mijn bedje lig en langzaam wegdoezel, ben ik ineens klaar wakker. Na nu al weken een beetje kwakkelig geschreven te hebben, schiet me zo maar te binnen hoe ik het detective deel in mijn boek verder kan laten gaan.

In plaats van dat ik nu gerust verder kan slapen, giert natuurlijk de adrenaline door me heen. Als ik niet zo hondsmoe was, stond ik nu op om de eerste beginselen te gaan schrijven. Helaas kan ik het denkproces niet zo maar stopzetten. Ik heb dus nog meer dan een uur wakker gelegen. Toch is het leuk om te merken, dat iedere keer als ik denk dat het deze keer met de inspiratie niet zal gaan lukken, het verhaal toch vanzelf weer verder gaat.

Telkens als me iemand de laatste tijd vroeg, hoe het schrijven ging, heb ik dan ook vol vertrouwen vertelt, dat mijn ervaring is, dat ik als het echt nodig is, de inspiratie van zelf komt. Ik begon het hem zelf echter langzamerhand te knijpen.

Ik heb zelfs nog even overwogen of ik toch niet met een van mijn andere boekideeën zou moeten beginnen. Dat dit boek niet langer meer levensvatbaar is. En dan zit ik nu weer zo maar te glunderen achter mijn computertje. Want ik heb toch iets leuks bedacht! Voorlopig kan ik weer even vooruit. Gelukkig heb ik de komende tijd ook weer vrije tijd ingeruimd om alles op te gaan schrijven.

Om zo waarheidsgetrouw mogelijk te gaan schrijven, heb ik nog even wat informatie nodig en ik weet zelfs al hoe ik daaraan kan komen.

Met mijn gedachten volop bij mijn tweede boek, merkte ik dat mijn eersteling 'Cupcakes en een koffer' steeds meer uit beeld begon te raken. Vooral ook omdat het nu al enige tijd bij een aantal uitgeverijen ligt te wachten.

Het trof mij de afgelopen tijd dan ook zeer aangenaam dat ik uit diverse hoeken van velen van mijn volgers, fans etc. een opsteker mocht ontvangen. Zij hebben mij zo hartverwarmend  het uitgeven van 'Cupcakes en een koffer' in 2013 toegewenst. Het doet me ongelooflijk goed, dat jullie met zo veel plezier mijn blogs lezen. Uit opmerkingen als: 'als je al zo leuk schrijft in je blogs, kan het niet anders of er moet een uitgeverij zijn, die je boek gaat uitgeven', spreekt een vertrouwen, dat mij sterkt.

Overigens zag ik kort geleden, dat een van de uitgeverijen waar ik mijn eerste boek heen heb gestuurd, me nu volgt op twitter. Zou daar misschien iets gaan gebeuren?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten