woensdag 4 september 2013

Werk in uitvoering

Als verse corrector en uitgever heb ik veel bewondering voor mijn professionele collega's. Al meer dan een week ben ik niet aan schrijven of bloggen toegekomen. Zo intensief ben ik bezig geweest met de toekomstige release van mijn eerste boek 'Cupcakes en een koffer'.

Nu weet ik dat al het werk dat ik nu doe, ook ten goede komt aan mijn volgende boeken. Ik durf er dan ook gerust de tijd voor te nemen. Ik moet namelijk heel wat beslissingen nemen. Niet op zijn minst voor mijn 'technisch directeur'. Die is namelijk druk met het ontwerp en de inrichting van mijn website. Na een dagje brainstormen, hebben we in elk geval vast kunnen leggen welke functionaliteiten in de website moeten zitten.

In de tussentijd heb ik bovendien een nieuwe laptop aangeschaft. Ik werd verleid door de mogelijkheid om twaalf uur zonder stroomdraad overal te kunnen schrijven. Al anderhalve week ben ik echter druk om al mijn handige programma's en mappen over te zetten, handleidingen te lezen, een nieuwe versie van office te leren kennen en nog steeds niet alles onder de knie te hebben. Niet alleen kost het veel tijd en ergernis. Ik raak hopeloos gefrustreerd, als ik alles precies zo doe als in de handleiding staat en het desondanks niet functioneert. Het vreet energie.

Desondanks heb ik de eerste 34 bladzijden gecorrigeerd. Groot is echter mijn teleurstelling dat ik mijn gecorrigeerde teksten, teruggestuurd krijg van mijn medecorrector, vol rood en blauw (spelling en taalfouten). Meestal heeft hij gelijk en begrijp ik er niets van dat ik dát over het hoofd heb gezien. Soms grijp ik echter de telefoon om samen met hem in dispuut te gaan of die komma er nu wel of niet moet staan. In elk geval kost het corrigeren heel wat meer tijd, dan ik had gedacht.

Leuk is het wel. Leuk omdat ik mijn boek wéér met plezier lees. Ik zit af en toe heerlijk te herschrijven en heb steeds de neiging, een paar bladzijden meer te corrigeren. Het kriebelt wel. Ik heb zo'n zin om verder te gaan met mijn derde boek. Dat moet noodgedwongen even wachten. Jullie wachten al veel te lang tot mijn eerste boek ook voor jullie te lezen is.

Ik ben tenslotte niet de enige die er van mag genieten.

Nog even geduld; wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten