zaterdag 8 september 2012

Lijstjesgeil

Een van mijn volgers op twitter is tipadvies.nl. Toen ik de site eens goed bekeek, realiseerde ik me, dat ik gek ben op lijstjes.

Lijstjes voor welke dingen ik nog moet doen, lijstjes voor de boodschappen, lijstjes wat er allemaal in mijn nieuwe workshop aan bod moet komen, lijstjes wat mee moet op vakantie en nog veel meer. Overal maak ik lijstjes voor. Vooral om dingen niet te vergeten. Mijn bureau ligt meestal helemaal bezaaid met lijstjes.

Veel van mijn tijd verspil ik dan ook met het zoeken naar een van die lijstjes. Mijn nieuwste 'lijstjes'wapenfeit is nu dat ik het lijstje maak op mijn telefoon. de notities app is daar geweldig voor. Het scheelt een hoop zoeken. Ik heb nu dus lijsten met de meeste maten van ramen, deuren, en muren in mijn huis. Van me door anderen aangeraden hotels en campings en nog veel meer. Het is al een hele lijst geworden van lijstjes.

De laatste tijd komen daar andere lijstjes bij. Van wat ik ergens onderweg bedenk, dat veranderd moet worden in mijn boek. Aandachtspunten voor de volgende hoofdstukken, of een synopsis van een idee voor een volgend boek.

Terug naar tipadvies.nl  Een site vol met lijstjes! Ik smolt toen ik al die heerlijke lijstjes vol tips aan het bekijken was. Anti-katertips bijvoorbeeld. Maar liefst 36 tips hoe je een vrouw kunt versieren terwijl je aan 23 tips genoeg hebt om een man.te versieren.

Ik vraag me dan af wie er makkelijker te versieren valt. De vrouw omdat er veel meer dingen zijn waarvoor ze gevoelig blijkt, of de man omdat je voor hem weinig nodig hebt?

Ik wilde deze blog afsluiten met de opmerking dat ik benieuwd ben, wanner in mijn boeken een lijstjesmaker zal opduiken. Ineens realiseer ik me dat in 'cupcakes en een koffer'* al zo iemand zit.

De rechercheurs belast met het onderzoek willen de gebeurtenissen eens even op een rijtje zetten.

En je raadt het al. Ze maken een lijst(je).



* Cupcakes en een koffer

Inhoud:


Als vier vriendinnen met elkaar op vakantie gaan, kunnen ze nog niet vermoeden, dat weldra hun leven op zijn kop zal staan. Twee van hen vinden hun grote liefde. Voor het echter zo ver is, wordt er bij hun ingebroken, worden ze beschoten en als klap op de vuurpijl wordt een van de vier ontvoerd. Er moeten eerst doden vallen voor ook de politie duidelijk wordt wat er aan de hand is.

Een heerlijke chicklit gecombineerd met een detective wacht op dit moment nog op een uitgever. Tips zijn welkom bij yara@yaramarch.com. Stuur je lijstje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten