maandag 26 augustus 2013

Een nieuwe baan

Vandaag is het zo ver. Ik begin in een nieuwe baan. Als corrector.

'Cupcakes en een koffer' ligt klaar, net als de uittreksels uit Onze Taal over leestekens, gebruik verleden en tegenwoordige tijd, dat/wat, tenslotte/ten slotte en de komma.

Spannend vind ik het wel. Toen ik vorige week de eerste paar bladzijden eens door keek, zag ik ook stilistische foutjes. Betekent het, dat ik misschien wel hele stukken opnieuw ga schrijven? Hopelijk niet. Mijn voornemen is, om elke dag tien bladzijden te corrigeren. Op die manier word ik dit monnikenwerk niet zat, en raak ik hopelijk ook niet 'bedrijfsblind'. Voor alle zekerheid zal ook mijn lief alles nog een keer nalezen, zodat er in elk geval geen storende fouten in blijven staan.

Daarna vertrouw ik op jullie als lezer. Mocht ik iets over het hoofd hebben gezien, mag je me er op wijzen. Bij een volgende druk kan ik het dan wijzigen.

De komende weken staan in het teken van de lancering van 'Cupcakes en een koffer'. De website schiet al lekker op. Ik weet welke stappen we nog moeten zetten om mijn eersteling als e-boek te publiceren. Deze week begin ik aan een spreadsheet om de drukkosten bij de diverse drukkerijen op een rij te zetten.

Zouden jullie dan medio november eindelijk mijn boek kunnen lezen?

Wordt vervolgd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten