dinsdag 13 augustus 2013

Van schrijver naar uitgever

De vier weken schrijfvakantie zitten er op. Vooraf hoopte ik  nog zo´n 40.000 tot 60.000 woorden te gaan schrijven. De teller is echter bij een goede 8000 woorden blijven steken.

Niet omdat ik niets te vertellen zou hebben. Stof genoeg. De verhaallijnen moeten nog strakker en uitdagender herschreven worden. Dat is nog behoorlijk wat werk, daar kom ik echter wel uit.

Aan het schrijven zelf ligt het dus niet. Ik werd afgeleid. Niet door het heerlijke weer, het lekkere strand of de schaduwrijke terrasjes. Een beetje wel natuurlijk.

Zowel het strand, de terrasjes en het heerlijke bleek ik hard nodig te hebben. Nodig om definitief te besluiten mijn boeken zelf uit te geven. Nodig om met mijn lief te brainstormen over mijn marketingideeën. Nodig ook om internet af te struinen op zoek naar kennis over dit nieuwe vak. Elke dag groeit mijn kennis. Met elke vraag krijg ik meer antwoorden. Voelde het in het begin nog een doolhof, inmiddels is het een spannende speurtocht geworden.

Nu aan het einde van mijn schrijfvakantie weet ik in grote lijnen wat er allemaal uitgewerkt moet gaan worden. Ik sta te popelen om alle ideeën verder uit te werken. Mijn lief gaat aan de slag om de technische  details uit te zoeken en te regelen. Kan hij goed gebruiken voor het uitgeven van zijn eigen non-fictie boekenserie.

Ook jullie, mijn lezers, gaan een rol krijgen. Ik zal vaak besluiten moeten gaan nemen, Niet mijn sterkste kant. Wellicht dat jullie me dan af en toe kunnen helpen. Zoals bij de keuze voor een boekomslag bijvoorbeeld. Bovendien zal ik je natuurlijk op de hoogte blijven houden van de ontwikkelingen.

Leek The making of… vooral te gaan over het schrijfproces. Inmiddels wordt het dus echt echt The making of…

Ik heb er zin in.

P.S.

Mijn derde boek zal er ook nog wel komen. Ik plan gewoon weer een nieuwe schrijfvakantie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten