vrijdag 20 juli 2012

boek

Soms vertelde ik de laatste tijd aan mensen dat ik schrijf.

Meestal is dan de eerste vraag: ‘Wat schrijf je, een boek?’ 

Mijn standaardantwoord was tot voor kort steeds: ‘Nee, gewoon voor mijn plezier, en of het een boek wordt, zie ik nog wel. Is ook niet belangrijk, want het plezier zit voor mij in het schrijven, dus als het af is heb ik mijn plezier al gehad.”

Tot ik deze week M. tegenkwam. Is het toeval dat hij dezelfde voornaam heeft als een van mijn hoofdpersonen?

M. zei; ‘Maar dan weet je nog niet hoeveel plezier het oplevert, als je boek wordt uitgegeven en je het voor de eerste keer ergens in een boekwinkel ziet liggen.’

Mijn vraag of hij dat zelf dan heeft meegemaakt, kon hij bevestigend antwoorden. Weliswaar een wetenschappelijk boek, maar toch een heus, echt boek.

Blijkbaar is dat ergens blijven hangen, want sinds die opmerking praat ik wel over een boek, heeft mijn boek een titel gekregen en heb ik een heuse schrijversnaam.

Het wordt in eens net echt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten