zondag 29 juli 2012

Het ei is gelegd

Het is 17.30 29 juli 2012 en ik heb zojuist de laatste zin getypt. Vandaag maar liefst 5864 woorden getypt en het is af. Zonder voorwoord bedankjes en motto en de dingen die ik alleen thuis kan opzoeken en nog ingevuld moeten worden, zijn het op dit moment 83.581 woorden.

Het voelt nu ruim 6 minuten later nog heel onwerkelijk. Ineens is mijn ontdekkingstocht tot zijn einde gekomen.

Het werk begint echter pas.

Ik zal de eerste zijn, die het boek zoals het er nu ligt integraal mag gaan lezen. Kritisch ook nog, want ik zal de fouten, de verschrijvingen, woorden die te vaak voorkomen, minder mooie zinswendingen enzovoorts er uit moeten halen.

Wellicht mag ik nog zinnen aanvullen of moet ik hier en daar wat schrappen.

Dan komt het waarschijnlijk moeilijkste stuk. Anderen mogen het kritisch gaan lezen. Zal ik tegen de kritiek kunnen? Of vind ik dat anderen het net als ik zelf een fantastisch boek moeten vinden.

Want ja, ik ben apetrots op het resultaat. Wat ik tot nu toe steeds gelezen heb, deed mij zelf af en toe versteld staan.

En dan het minst belangrijke, maar volgens M. minstens net zo leuk als het schrijven van het boek: het vinden van een literair agent die er voor gaat zorgen dat mijn boek een uitgever vindt. (Het is geen literatuur hoor, maar zo’n agent schijnt nu eenmaal zo te heten)

Dus als een van jullie nog een literair agent weet:

‘Cupcakes en een koffer’ is klaar om uitgegeven te worden!

Yara March, Prato Valerino 29 juli 2012

Geen opmerkingen:

Een reactie posten