dinsdag 24 juli 2012

What's in a name

Yara March. Wat ben ik trots op die naam.

Hij past als een handschoen.

Toen ik toe kwam aan een pseudoniem, zocht ik naar een naam waar ik in terug zou komen.
Met Yara March is me dat helemaal gelukt.

Na eerst gestoeid te hebben met een annagram van de letters van mijn voornamen en mijn meisjesnaam bleef ik ontevreden.

Totdat ik wat vrijer ging associëren.

March was toen heel snel gevonden. Tenslotte ben ik in maart geboren.

De voornaam kostte meer denkwerk. Na eerst heel veel meisjesnamen bekeken te hebben zocht ik het in een heel andere hoek.

Mijn lijfspreuk is: Wat voor een rups het einde is, is voor de vlinder het begin.

Vlinder leek me dus een heel mooie voornaam. Alleen bekt dat alleen in Nederland en ik wilde een neutralere naam met meer internationale allure.

Even googelen op butterfly en girls names leverde me 5 resultaten op. Yara was 1 van de 5.
The meaning is water lady, small butterfly. (Arab and Brazilian)

Ik heb altijd al wat met water gehad, dus die naam werd al maar mooier. Verder bestond er al weer volgens Google nog geen Yara March en was ook de domeinnaam nog vrij.

Yara March kon geboren worden!

Nota Bene

In het Engels betekent Yara trouwens prinses. En Pieter voegde weer een alinea aan onze persoonlijke roman toe door meteen toen ik dat ontdekte uit te roepen: ‘klopt ook als een bus, jij bent mijn prinses!’ En dat klonk niet eens klef!

Bij het terughalen van de precieze tekst oop google zie ik nu ook staan dat in de Braziliaanse mythologie: Iara was a beautifull goddess with green hair and fair skin.

Laat mijn haar alle kleuren van de regenboog gehad hebben, alleen groen ontbrak nog. Bij deze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten