zondag 22 juli 2012

Snel

Laatst kreeg ik een mailtje met een verwijzing naar het boek ‘how to write a book in 14 days.
Laat ik nu schrijven voor mijn plezier.

En als je iets doet om er zo veel mogelijk lol aan te beleven, wil je niet dat het zo snel mogelijk af is, maar wil je juist dat het zo lang mogelijk duurt.

Wat dat betreft kun je schrijven wel vergelijken met de liefde bedrijven. Daar wil je toch ook niet zo snel mogelijk van af zijn?

Ik ken dat boek overigens wel, en dat gaat uit van een structuur. Je maakt steeds kleinere eenheden (van ik geloof maximaal 5 zinnen. Je begint  elke eenheid vol te schrijven en zo wordt het vanzelf een boek. Non-fictie dan wel.

Waar ik zo van geniet is dat ik niet hoef na te denken over structuren, inhouden etc. Het gebeurt. En heel stiekem ontdek dat er heel veel structuur in zit, schitterende stijlfiguren gebruikt worden.

Ongemerkt zijn die er van zelf ingeslopen. Genieten toch!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten