vrijdag 26 juli 2013

Murphy

Net als gisteren was vandaag weer een heerlijke schrijfdag.

Niets heb ik me aangetrokken van het bad dat opgehaald werd, de tegelzetter die de badkamer kwam afmaken. Zelfs niet toen hij het presteerde om een spijker door de waterleiding te slaan en wij weer afgesloten werden van het water.

Zelfs niet toen de waterpijp verrot bleek en er eerst een nieuwe pijp gehaald moest worden.

Zelfs niet toen bijna klaar,  de lamp in de badkamer sprong en de reservelampen niet bleken te passen.

Zojuist ben ik de 35.000 woorden gepasseerd. Bijna op de helft van mijn derde boek dus. Op de badkamer hoor ik nog steeds gewerkt worden. Ik durf  niet te gaan kijken hoe ver ze zijn.

Volgens mij is deze week al alles mis gegaan, wat mis kan gaan. Is alles vernieuwd wat kapot kan gaan.

Maar wat als ik me vergis?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten