dinsdag 28 mei 2013

Kapitein Haddock

Computers zijn niet mijn sterkste kant. Ik ben blij dat ik met de tekstverwerker redelijk overweg kan. Regelmatig leer ik nieuwe dingen bij. Soms noodgedwongen. Vorige week nog zegt mijn lief: ‘Werk jij niet met verschillende versies?’

Nu weet ik dat het kan, maar ik ben dan altijd bang, dat ik de verschillende versies door elkaar ga halen. Of is dat misschien juist om dat te voorkomen? 

Wel sla ik de laatste versie altijd op diverse plaatsen op. Op twee usb-sticks, in the cloud en in drie verschillende mappen.

Ik werk op drie verschillende computers en moet dus regelmatig mijn bestanden overzetten. (Synchroniseren lukt meestal niet) Je voelt hem natuurlijk al aankomen. Vanmorgen het verkeerde bestand overgezet. De hele dag aan een oudere versie gewerkt. Aangezien ik bezig ben met het herschrijven van de reeds geschreven tekst, zal het me veel moeite kosten de verbeterde tekst terug te vinden.

Tot mijn vreugde kwam ik er achter, toen ik nog 1 laatste versie over had, nadat ik de rest allemaal al had overschreven met de oude versie.


Pfoe, hoef ik in elk geval niet uit te zoeken hoe ik die weer terug kan krijgen.  Misschien wordt het nu eindelijk tijd dat versie verhaal eens te gaan snappen. Heb toch even lopen kapitein Haddocken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten