dinsdag 7 mei 2013

Dat of wat; wat maakt het uit?

Hoewel het weer leuk is  'Tango met een knal' opnieuw te lezen zijn sommige aspecten minder leuk. Zoals het gebruik van de juiste taal. De spellingcorrector dwingt me elke keer als ik het woord 'tenslotte' gebruik na te denken of het nu 'ten slotte' of 'tenslotte' moet zijn. Na een tijd steeds over spelling van een woord na te denken, weet ik het ineens ook niet meer.

Vandaag besloot ik om de regel nu maar eens in mijn aantekeningen op te schrijven. Hoef ik wat minder na te denken. Ik naar de fantastische site van 'onze taal'. Helder en duidelijk.

Toen ik daar toch bezig was, zocht ik meteen ook maar weer eens dat/wat op. En daar had 'onze taal'een verrassing voor mij in petto die ik jullie niet wil onthouden.
Natuurlijk werd het weer oed uitgelegd, maar met deze docenten, hadden wij vroeger waarschijnlijk heel wat meer van correcte taal onthouden/gehouden? Toch?

Ik vond het in elk geval een leuke beloning bij  mijn saaie speurtocht naar het  correcte spellen.

Is het nu dat of wat? Wat maakt het uit? http://www.youtube.com/watch?v=GL_RGoJ7PSw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten