donderdag 23 mei 2013

Monnikenwerk

Gelukkig de laatste reisdag. Vanmorgen werd ik weer wakker met een nieuwe ontwikkeling in 'Geknipt voor jou' En niet zo maar een. Voor ik aan het boek begon, dacht ik dat de twee hoofdpersonen uit mijn eerste boek 'Cupcakes en een koffer'  weer de hoofdpersonen van dit boek zouden worden. Dat bleek echter niet zo te zijn. Althans niet tot nu toe. Ineens ontstaat er wending, waardoor ze toch wel eens het detective-echtpaar zouden kunnen worden, dat ik al in gedachten had.

Heb ik vorige week nog alles herschreven om Jessica de hoofdpersoon te maken. Nu mag alles weer herschrijven om Miranda opnieuw de hoofdpersoon te laten zijn.

Meestal meet ik af hoe ik opgeschoten ben aan het aantal woorden dat ik die dag heb geschreven. Herschrijven kost vaak heel veel tijd en levert meestal maar een paar woorden op. Soms moet er zo veel geschrapt worden dat er zelfs minder woorden overblijven.

Des te verder je in het boek komt, des te meer tijd kost het, soms meerdere dagen. Het veranderen is niet het ergste. Ik verander het omdat er iets nieuws sstaat te gebeuren, waardoor die veranderingen noodzakelijk zijn. Zolang ik aan het veranderen ben, kan ik die nieuwe   ontwikkelingen niet gaan opschrijven.

Soms moet ik erg veel geduld hebben. En dan schiet me ook nog eens de ene na de andere blog te binnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten