woensdag 15 mei 2013

Wisseling van de wacht?

Vanmorgen wist ik het al. Er gaat iets spannends toegevoegd worden in mijn nieuwe boek, het vervolg op 'Cupcakes en een koffer'. In een ruk heb ik zitten schrijven om me ineens te realiseren dat er nog iets belangrijks te gebeuren staat. In Cupcakes was Miranda de hoofdpersoon en is zij de ik-figuur. In dit boek is haar vriendin Veronique degene waar het om draait. Toch speelt ook Miranda weer een belangrijke rol.

Op het heetst van het schrijven, merk ik ineens dat het hoofdstuk van vanmorgen over Veronique van persoon gewisseld is. Schreef ik in het begin nog over haar in de derde persoon, de laatste alinea's zijn ongemerkt in de ik-vorm overgegaan. Nu het nog makkelijk kan, moet ik een besluit nemen. Gaat Miranda van de ik-vorm naar de derde persoon en neemt Veronique de ik-vorm voor haar rekening?

Gelukkig wil mijn lief nu eerst gaan eten. Kan ik er nog even over denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten