woensdag 1 augustus 2012

Een muzikaal voorproefje

Als ik iets bedenk  voor het verhaal, waar ik zelf niets van weet, moet ik de informatie ergens vandaan halen.

Heerlijk  om zo’n vraag dan gewoon te stellen op internet en dan meestal de leukste antwoorden te vinden.
Soms kan ik het dan gebruiken in het verhaal, maar vaak bedacht het verhaal een veel simpelere oplossing. Uiteindelijk blijk ik dan al die opgezochte kennis niet nodig te hebben. Maar het houdt je wel van de straat.

Zo had het verhaal een Spaanse Fado-achtige zangeres nodig en vond ik Maria del Mar Bonet
Schitterend en zij komt nu in het boek voor samen met Al Alba van Luis Eduardo Aute http://www.youtube.com/watch?v=zVRN8d2kh1g ook zo indrukwekkend.
Heerlijk als ik samen met de hoofdpersonen in het verhaal zo’n schitterende muziek ontdek.

Niet gevonden, maar iets veel simpelers bedacht is o.a. een scanner waar het scanbestand in het geheugen van de scanner bewaard wordt.

Via Google weet ik inmiddels welke landen geen uitleveringsverdrag met Nederland hebben (en welke wel), via Wikipedia ontdek ik dan weer de prachtigste natuurgebieden in die landen.
Heb ik ook kunnen gebruiken
.
Een nadeel heeft zo iets ontdekken wel: ik wil het wel eens in het echt zien.
Mijn volgende verhaal lijkt zich in Zuid-Amerika te gaan afspelen. Wellicht een goede gelegenheid om de research eens ter plekke te gaan uitvoeren?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten