dinsdag 28 augustus 2012

Er gaat iets gebeuren: In de hoofdrol: Peter D.

Een wee gevoel in mijn buik. Een strakke band om mijn maag. Mijn ademhaling zit ineens heel hoog. De brok in mijn keel maakt het slikken moeilijker.

Gespannen zit ik nu achter de computer. Vanmorgen was het dan zo ver. Peter D., een van de tipgevers van vorige week heeft een schrijver/uitgever zo ver gekregen dat ik hem mag bellen.

Nu is bellen niet zo mijn ding. Vooral niet als ik iets moet van iemand die ik niet eens ken.

Negen uur: Om het maar zo lang mogelijk uit te stellen, schijtlaars die ik ben, ga ik eerst schrijven.

Want ja je kunt iemand toch niet zo maar om negen uur 's morgens al bellen, nietwaar? Wanneer dan wel?
Om een uur belt mijn lief. Heb je al gebeld? Hij weet hoe ik er tegen op zie.
Met een 'nou succes' hangt hij even later op.


Twee uur: Ik lees de wijzigingsvoorstellen die mijn lief bij het lezen van 'Cupcakes en een koffer" heeft gemaakt. Gelukkig vooral een paar vergeten of te veel  gebruikte letters (hoe zo spellingcontrole?).
Hier en daar heeft hij wat moeite met de gebruikte woorden. Gelukkig kan ik daar iets dat veel spannender is voor terug zetten. Al met al zo gepiept.


Drie uur:  Ik begin me voor te bereiden op het gesprek. De bel, er komen twee mensen onze open haard verplaatsen. Uitstel van executie.

Vier uur: Stel hij wil wat bladzijden proef lezen, hoe veel moet ik dan sturen om een beeld te geven. Na de eerste vier hoofdstukken, zijn alle verhaallijnen aan bod geweest. 15 bladzijden inclusief de twee voorbladen. Moet kunnen.

Nog stel ik het even uit.

Ik kom op het idee eerst maar eens die meneer te googelen. Hè, hè, er hoort nu ook een gezicht en een verhaal bij.

Ik pak de telefoon.

Daarna krijg ik het nog even druk. De eerste vier hoofdstukken moeten verpakt in een eigen document. Even nalezen op eventuele fouten (alleen een paar vergeten komma's)

Mijn blog in de mail bijvoegen en dan

Vijf minuten zit ik met mijn vinger boven de verzendknop.

Nu gaat het echt gebeuren. Yara March laat de eerste keer iemand anders commentaar leveren op haar boek.

Vinden jullie het net zo spannend hoe het verder gaat? Wordt vervolgd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten