dinsdag 7 augustus 2012

Gemis


Is het pas een week geleden, dat ik terugreisde naar huis?

Vol plannen en ideeën voor twee nieuwe boeken, na drie weken me helemaal te hebben kunnen geven aan Cupcakes en een koffer.

En nu een week later, heel veel ervaringen en werk later, lijken die ideeën steeds verder weg te raken. Ik moet nu zelfs in mijn aantekeningen kijken om nog te weten wat ik bedacht had.

Elke dag baal ik meer, dat ik eerst andere dingen moet doen, dat ik niet gewoon mag genieten van het creatieve proces. Dat de woorden in me niet mogen rollen.
Gisteravond kregen eindelijk de woorden en zinnen die nog toegevoegd wilden worden aan Ceek (Cupcakes en een koffer) de ruimte. Heerlijk om ze weer te kunnen laten stromen.

Vandaag had  ik voor het eerst weer een hele dag voor Ceek. Het lezen is begonnen. En toch ben ik vanavond een beetje treurig. Want vandaag heb ik gelezen, fouten uit de tekst gehaald. Waar nodig zinnen mooier gemaakt. Gecontroleerd of alles klopt.

Maar ik mis iets. Ik mis het rollen van de woorden, het plezier van wat er nu weer gebeurt, want alles staat al geschreven. Er komen geen nieuwe ontwikkelingen meer. Het is af.

Maar toch ook niet, want ik mag nog 100 bladzijden lezen, verbeteren en aanvullen waar nodig.

En mijn nieuwe gedachten aan de volgende boeken raken meer en meer en meer op de achtergrond

Geen opmerkingen:

Een reactie posten