woensdag 8 augustus 2012

Ongeduld

Vandaag eens lekker gaan sporten. Na een uurtje yoga en een uur op de crosswalker, was het tijd voor 45 minuten zwemmen. Tijdens het zwemmen gebeurde het weer. De woorden begonnen opnieuw te dansen in mijn hoofd.

Toen ik vanmiddag thuis kwam, ben ik begonnen aan het eerste stuk van mijn boek voor mijn werk. Schoot al lekker op. Ook hier verwacht ik dat het boek vanzelf zal gaan groeien.

En ja de nieuwe chicklit. Vanmorgen waren er ineens twee. Met welke moet ik nu het eerst beginnen.
Tsjaa, waarom heb ik toch altijd luxe problemen?

Morgenvroeg eens kijken welk verhaal het hardst mijn aandacht vraagt. Het kan natuurlijk ook zo maar zijn, dat ik ze allebei tegelijkertijd moet schrijven. Waar haal ik alleen de tijd vandaan.

Een van mijn favoriete chicklit-schrijfsters Jill Mansell schrijft over zichzelf dat ze de hele dag druk is met mail, de tuin, koken, de kinderen, sociale contacten, sporten etc. etc. en als er dan nog tijd over is, schrijft ze. Zo voel ik het op dit moment ook. Tijdens het zwemmen bedenk ik dan ook, hoe ik meer tijd vrij kan maken om te schrijven.

Voorlopig doe ik dat door net te doen, alsof al die andere bezigheden er niet zijn, heel weinig tv te kijken en nog minder te lezen. Hoewel dat anders wel heel grote favorieten van me zijn.

Vandaag ook weer twaalf bladzijden van mijn eersteling bekeken. Inmiddels is het verhaal nu voor mij al zo bekend, dat ik het moeilijk vind te beoordelen of het leuk is om te lezen.

Of het wel:
Een boek is dat je moeilijk weg kunt leggen
Een boek is waar je bij kunt gniffelen of zelfs af en toe kunt schateren
Een boek is dat ook spannend is, omdat je wilt weten wat er nu eigenlijk aan de hand is
Een boek is waarin je pas heel laat in de gaten krijgt wie het gedaan heeft
Een boek is waar je heerlijk bij de liefdesscenes kunt zwijmelen
Een boek is waarbij je af en toe van ontroering een traantje moet wegpinken
Een boek is waarvan je tevreden bent dat je het hebt gekocht

Eigenlijk hoop ik dat het dat allemaal is.
Alleen zal ik het aan de toekomstige lezers moeten overlaten om dat te beoordelen.

Ik kan haast niet wachten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten